Bakom låset.

Wihow.. Faen, jag har märkt att blogg.se publicerar mina inlägg 3 timmar efter att jag skrivit dom. Så det här kanske ni inte ser förrän sovdags :P Men, tänkte berätta om vad som bör finnas i en flickas handväska, eller åtminstone min...


1. En loggbok(/eller kalender som alla envisas med att säga. Tydligen förstår inte dagens ungdomar att det heter loggbok! :O) Alltid bra att ha med sig, jag jobbar på o bli bäst med det, det här året ska jag hålla det! ;$

2. Vem säger att diamanter är en kvinnas bästa vän? Med smink kan man ju trolla bort nästan vad som helst, o du vet ju aldrig om det kommer någon händelse du vill vara lite fin till ;). Men ta aldrig med hela make-up-väskan, det blidde bara jobbigt. Bra o ha o som tar lite plats är concealer, rouge, kajal o alltid något för läpparna. Jag bär alltid på läppbalsam :)

3. Jag brukar alltid bära på nå pastiller, spelar ingen roll vad, men i vilket fall är det aldrig mysigt att ha dålig andedräkt.

4. Pengar, busskort etc, alltid viktigt... För hungern, för shopping eller vad som nu faller in... Men att föredra är pengar på kort... Då kan ingen stjäla ifrån dig utan att du kan förhindra det i efterhand.

5. MOBIL! Ens mobil är nyckeln och nödlösningen på allt!! Verkligen allt. Prata när du känner dig orolig, köpa bussbiljetter när plånboken är väck osv osv... Ha den alltid till hands o nära dig, så alla kan nå dig, o så att du alltid kan nå någon smidigt!

6. P-piller, tjaa inte allas nödvändighet, men jag har en tendens att vara glömsk ibland, o då kan det alltid vara bra med en reservkarta i väskan. Gäller väl annars andra mediciner, som allergi.

7. Kam, toffs o diadem, är viktigt för mig nu när jag har hellugg... ibland tillkommer en liten vaxdosa med. Toffsar är väl annars de viktigaste. Det är surt om man ska åka o träna efter skolan, o inte har toffs, eller om man ska sätta upp håret i nördsvans för att plugga på biblioteket. Jag har alltid en runt armen.

8. Nycklar bor i väskan precis som loggböcker. För den ska alltid vara där så du alltid kommer in i skåpet, eller huset. Vem har inte spenderat en tidig skoldag utanför hemmets port...?

9. Men hallå... Det här är en tjejväska, o tjejer har mens.

10. Paraply för höstdagar, låter illa. Dagen må se bra ut på morgonen för att sedan vända på pannkakan. Annars kan ju paraplyet bo i skåpet.

WOw, kom på en bonus som jag är känd för att alltid ha med mig... VATTENFLASKA!



-   OVER AND OUT   -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0