Usch, vad jag är arg !

Seeen dag idag då jag slutade skolan 16.30, och då var jag sen tvungen att sticka ner på stan o köpa konantkort, så hemma är jag sedan à la tjugo i 6. O då kom smällen i ansiktet. Det var ju nämligen tänkt så att Hanna & Sandra skulle sova hos mig så att vi kunde ha lite mysigt och sedan fixa oss inför skolkortet som är imorgon... MEN DÅ kommer ju pappa förstås och sätter punkt på mina drömmar. Han kommer nämligen från nittonhundratalet o förstår inte ALLS vad det finns för meningen med att sova över hos sina vänner. Så efter en lång skoldag när jag kommer hem får jag en utskällning i en timme som slutar med att jag håller för öronen av anledningen att jag tycker att jag blir kränkt då pappa inte lyssnar och KONSTANT skrattar åt mina åsikter och kallar dom svaga. Vilket inte är någon poäng, utan bara ett sätt att psykiskt rubba mig. Sedan kommer mamma hem o pappa går genast på henne, men nu låter det mer: " jag sa att hon får bara att hon borde städa, och att jag inte tycker om det ". Min pappa är bäst på att ge mig skuldkänslor. Men nu funderar jag på o ta hem töserna iaf... Om jag vågar. Han sa ju att det var okej så,.. men jag tycker verkligen inte att han har någon rätt att förstöra mitt humör, och speciellt inte säga att jag suger på argumentation när mitt sista ämne idag var retorik,.. Något jag suger på. Orka få det bekräftat.

                                                                  

 Har lärt mig ett nytt ord idag:
"Sofist = En person som i en diskussion inte är ute efter sanningen utan efter att vinna."
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0