Det här med päls...

Nej, jag har inte legat i dvala sen i torsdags. Igår så stack jag hem till André direkt efter skolan o mös där till tidig lördagmorgon. Då jag skuttade vidare till Hannibal som skulle våldgästas. Sen fortsatte jag klampa vidare till stan med mor för att byta in och reklammera min stövlar, som inte höll så bra. O sen blidde det buss hem. Sjukt mycket plugg idag men jag ska försöka ta det lugnt, och läsa svenska boken idag.

Sen måste jag bara få ur mig lite aggressioner mot blondinbella :O Jag blir så arg när hon stolt visar upp sina pälsar av flådda kaniner och annat. Att hon gråter av lycka. Tycker det bara är så ironiskt och orationellt med äkta päls. Det är dock skillnad om det är antikt, men faen heller att indrustrin ska stödjas. Jag skulle inte spatsera med äkta vara, fejk är faktiskt bättre. O jag ska förklara en skillnad mellan päls och skinn. Pälsindustrin handlar om att föda upp djuren tills pälsen blir fin och sen flå djuren, medan skinn är en rest från köttproduktionen, vilken inte skulle påverkas om efterfrågan minskades.
[Bild från google]

Kommentarer
Postat av: matilda

åh nin :( <3 hoppas nån gör päls av henne

2008-10-04 @ 16:40:51
URL: http://frid.devote.se
Postat av: Sandra

Rätta takter Linnea! Kolla vilken nytta vi har av det vi lär oss på svenskan ;)

2008-10-04 @ 17:03:52
URL: http://sandraalundgreen.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej.. långt ifrån allt skinn är restvara!

lika hemskt det också!

2008-10-04 @ 17:49:46
Postat av: emma

vill rosa dig för ditt inlägg hos blondinbella..tycker också det är fruktansvärt att hon har päls..hon verkar vara en hemskmänniska på så sätt..

Söt kanin =) Din?

2008-10-04 @ 18:21:53
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Ema

Inte heller något större fan av Blondinbella, As I told you before. Men kaninpäls?! Kan hon sjunka lägre? och ja, hon är redan lägre än glocalnet alla ni som vill vara humoristiska

2008-10-06 @ 17:14:19
Postat av: Anonym

OM nu skinn skulle vara restvara, är det ändå inte lika hemskt eftersom man föder upp djuren i dåliga förhållanden som ska bli skinn och mat? Dom flesta djur får inte ens se solljuset så länge dom lever pga oss människor. Varför är det okej att äta kött och bära skinn men inte päls? Man kan lika gärna välja att klä sig i bomull, lika gärna välja att käka vegetariskt.

2008-10-07 @ 17:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0