Twiggy

Jag kan inte låta bli att förundras av Twiggy, eller även Lesley Hornby. Även så att säga Modellernas Modell. Det var ju så att Twiggy med sina 41 kg år 1966 övertog modevärlden och kastade ut alla kurviga kvinnor från catwalken, o på sätt också förändrade alla ideal. Visst är det sjukt. O ändå kan jag helt omoraliskt säga att jag tycker hon är väldigt vacker. Eller är det kanske bara ögonfransarna jag beundrats över..?

Men det här idealet börjar trotsas. Jag anser inte att jag har bestämt min vikt och kroppsbyggnad, jag kan ha ett mål att väga si o så men jag är ju det jag är. På så sätt tycker jag att man kan säga att anorektiker VS överviktiga kan bära på samla känslor. Man kan känna sig ohälsosam o ful i båda lägena. Därför tycker jag att det är viktigare med ett personligt mål. En vikt som man trivs i och känner sig hälsosam i, o där behövs inga ideal, så länge man vet vad man vill.



[Bild från google]

Kommentarer
Postat av: Ema

Twiggy övertog väl modevärlden 1966 va? :P lite fel årtal där va? ;)

2008-10-05 @ 18:23:23
Postat av: leahpeah

jo självklart har du rätt, märkte en hel del slarvfel här, men det mesta är nog justerat nu ! :)

2008-10-06 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0