Idol ikväll !

Idag är jag Andrélös. Unikt. Speciellt. Ska spendera kvällen med lite kemi, idol, kanske en film och självklart en viking pizza :). Ska försöka svälta mig tills dess.. Vet inte varför jag bryr mig så mycket om idol, tycker det är ett så jävla sjukt koncept, aldrig blir det som folket tänkt sig, och de bästa brukar ju oftast åka ut tidigt.

Ikväll har vi kvar Johan, Alice, Robin B, Anna och Kevin. Jag ser tyvärr ingen av dom som en idol... Och eftersom juryn är aldelles för mesig kommer här några av mina egna åsikter...

Johan, riktig rocker eller nåt, känns för ung för det här, och sen kan det väl ifrågasättas om han verkligen sjunger eller om det är en prestation där alla som kan skrika är kvalicerade? Han har gjort typ max 2 bra låtar och en av dom var när han kontrades av Robin B. Jag är kritisk, men han faller mig inte helt i smak, han blir för överdriven ibland.


Alice, först tyckte jag hon var bra.. Hon är ju jätte söt och så... Men om man lyssnar på hennes låtar låter det väldigt monotont, inte bokstavligt, men hennes röst är svår att variera men passar väldigt bra i klämkäcka låtar, men det blir så tråkigt i längden.




Robin B, av någon anledning tycker jag synd om honom. Han känns fortfarande inte riktigt hemma i idol, man vet inte vem han är. Han sjunger bra, är sjukt söt men på något sätt räcker det ändå inte helt fram.. Som ett färskt bröd som visar sig vara från gårdagen.. Man blir lite besviken. Ändå vill jag att han ska vara kvar.. och typ önskar att det ska gå bra på honom.. Han är nog en riktig svärmorsdröm...


Trots att Anna har en otroligt liten mun får hon ut sjukt mycket ljud ur den. Dock tycker jag inte hon presterat överdrivet bra, fel låtval ett antal gånger.. hennes klimax i idol var uttagningslåten på audition och Nothing compares to you... Jag vet att hon kan, men det handlar om och hitta sitt egna ljud, vilket tar tid, och definitivt inte en idolsäsong. Hon känns så nyorienterad ännu, men ändå så lillgammal.


Kevin... Han verkar lite förvirrad vilket är ett plus från min sida, man kan verkligen inte klandra honom för något. Han är så där rakt igenom god. Därför jag inte riktigt vill att han vinner, det skulle vara världens klyschigaste säsong i idol, även om det är gulligt.. Jag skulle vilja ha lite mer attityd från honom, mer självsäkerhet även om det är svårt från hans håll...



Min hypotes är att en tjej åker ikväll, utan att ha kollat på deras låtval eller något. Men jag vill inrikta mig mer och säga att det är Anna, även om kärlek garanterat kan vara hennes genre. [Bilder tv4.se]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0