Drömtydning !

För någon vecka sedan drömde jag en märklig dröm...

Jag körde ett tåg, påväg hem. Min vän Hanna var med mig i loket men det var jag som styrde, passagerarna var min klass. Vi körde extremt sakta då vi snart skulle nå slutstationen, men jag ansåg att tåget gick så långsamt att det inte skulle kunna komma fram. Så jag greppar spaken och vrider upp till ynka 25 km/h och Hanna utbrister: Nej, inte så fort! Inte 25 km i timmen! Men det är försent. Och vid kurvan som dyker upp innan slutstationen välter tåget över och försvinner ner i ett dike. Jag och Hanna lyckas ta oss upp.. Men vi hittar inte tåget...(?) Vi är utanför något rostigt kontrollrum med pelare och galler.. Hanna springer iväg från mig, jag försöker hinna ikapp, och ropar efter henne och hon går in i kontrollrummet som jag inte kan få upp dörren på. Här vaknar jag.

Jag förstår ju själv denna drömmen väl, och jag tog upp denna dröm i psykologin när vi hade drömtydning... Hur tolkar du den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0